lördag 2 januari 2010

Året som gått!!

Förra årets tillbakablick

Nu årets:

Januari
Tonåringen fyllde 16 år.
Jag verkar lite deppig och negativ när jag läser.
Troligen eftersom jag fettat på mig 5 pannor.
Mannen gjorde karriär som "hemmaman"
Jag powerwalkade helt galet, vilket gjorde att jag gick upp
dom där 5 pannorna som satte sig på magen.
Jag började ligga på spikmattan

Februari

Jag skaffar en personlig pt
Rätt snart blir vi oense.
Jag träffar en galen tandhygienist och
min tanläkarskräck är total.
Svärmor flyttade in hos oss några veckor
Jag testade hypnos, definitivt inte min grej.
Jag fortsatte powerwalka och negga.

Mars

Virpan fyllde 5 år.
Jag längtade galet mycket efter sommaren.
Sen sorterade jag gamla dammiga böcker också
Mannen fick nytt jobb.
Jag fick upprättelse hos den läskiga tandhygienisten.
Min man fyllde 43 år.

April

Johan lärde mig att mobilblogga.
Jag fortsatte att motionera, utan resultat.
Mannen och jag har varit förlovade i 8 år, vilket jag firade kungligt.
Det blev påsk.
Vi fortsatte med fikandet.
Jag var galen på Virpans simskola.
Virpan blev kär för första gången. ( vad jag vet)
Fettsvålen was still going strong.

Maj

Jag hittade parasiter i sängen.
Jag målade typ hela tiden....endast vitt!!
Jag lugnade ner mig och gillade läget med simskolan.
Vi började planera vår sommarstuga.
Vi försökte oss på att köpa innerdörrar.
Jag visar mig i bikini på bloggen för första gången, med galen min.
(förra årets bild iof)
Jag slutar motionera och går ner alla kilon igen i ett nafs.

Juni

Virpan lär mig mycket viktiga saker.
Vi firar 1 årig bröllopsdag.
Vi river altanen.
Tonåringen slutar nian och Virpan lär sig svära.
Sommar med 8 veckors semester. Dom två första var stekheta
och jag mitt pucko önskade lite regn. Sen regnade det de 6 sista veckorna.
Min vanliga tur.

Juli

Tonåringen träffar pojkvännen och jag dör av nyfikenhet.
Altanen börjar äntligen arta sig.
Jag får träffa pojkvännen för första gången.
Jag nojjar över svininfluensan, som den smyghypokondriker jag är.
Altanen är äntligen klar.
Jag fyller 40 och får en Greklandsresa av bästa mannen och en massa andra fina presenter.

Augusti

Mannen och jag åker till Skiatos och bara njuter, men jag är ju klantig som vanligt.
Vi börjar bygget med stugan.
Virpan lär sig äntligen cykla.
Tonåringen börja gymnasiet.
Stugan växer.

September

Börjar med en liten bacill.
Stugan fick tak.
Spekulationer om 40 årskris. Men det var bara en rolig grej.
Många liter kantareller blev det.
Vi åkte till Astrid Lindgrens värld, där jag snattade stockrosfrön, fy på mig.
Jag började min utbildning.
Stugan är nu röd.

Oktober

Virpan fortsätter sina reflektioner.
Jag slutar städa och tonåringen tar över.
Storjägaren kommer hem med sitt byte.
Jag går på stickcafe för första gången.
Med facit i hand borde jag kanske inte gått dit.
123 tubsjalar och 345 ponchos senare typ.

November

Jag fortsätter sticka och bloggar inte lika mycket längre.
Men jag får jobba en del med mig själv.
Jag gör bort mig.
Mina barn har fått storhetsvansinne precis till jul.
Min bror fick äntligen sitt efterlängtade körkort och Sofia bjöds på överaskningsdag eftersom hon fyllt 40.

December

Jag och mina kollegor var på massage för att ladda batterierna inför julstressen.
Vi bakade pepparkakshus i vanlig ordning.
Vår älskade katt dog i en olycka.(ska skriva mer om det sen)
Vi hade en bra jul trots allt.

Och detta var det längsta och mest tidskrävande blogginlägget jag någonsin gjort. Nästa år kör jag bilder. God fortsättning mina fantastiska läsare..........

2 kommentarer:

Johan sa...

Du glömde typ....

nä jag bara skojade.

Kul inlägg, själv orkade jag bara skriva en liten punktlista, men å andra sidan räcker ett ord för att samanfatta mitt 2009.

SM-guld :) (men det kanske var två ord?)

Suzan sa...

Beklagar kissens bortgång... :(

Jag ahr också varit på skiathos, fast det var typ 13 år sen... =)