torsdag 26 februari 2009

Fy f.....n!!

Fy fasen alltså vilket skit. Idag skulle jag till tandläkaren och göra det sista = skrapa lite tandsten. Till saken hör att jag redan betalat typ 3000 spänn för undersökning och lagning av hål.
Så nu skulle jag till den sk tandhyginisten. Hon verkar inte ens hänga ihop med tandläkaren utan typ bara dela lokalen, eftersom hon bokade och tog betalt själv.
Hur som helst lade jag mig i stolen och hon sa att hon skulle färga mina tänder för att sen se om jag fuskbortat dom..........Ehhhh Ok!!
Sen följde en kurs i hur man borstar sina tänder på bästa sätt med en elborste. Tand för tand demostrerade hon och jag tänkte vilken service alltså. Jag kan säga att det gjorde satan ont. Hur man nu lyckas borsta så det gör ont med en elborste, men jag lovar........hon kunde det alldeles utmärkt!!
Sen petade hon på tandköttet och skrev in i datorn en jätte lång stund och efter det så skrapade hon lite tandsten i typ 10 minuter....eller skrapade var milt sagt. Hon gick fram som en ångvält och stack och rev och karvade i tandköttet så blodet sprutade. Till och med den lilla spegeln råkade hon trycka in i kinden så den klämde mej. Det sprätte blod upp på hennes glasögon också.
Ni tror säkert att jag överdriver.........men detta mina vänner är dagens sanning....Jag lovar!!

Och plötsligt sa hon att nu måste vi avsluta. Men du har ju bara skrapat tandsten i nederkäken , sa jag.
- Jo men nu har dom 40 minuter som var avsatta för dej gått. Vi får boka en ny tid.....hur vill du betala??? Kontant eller med kort???
Ehhh, ja med kort gurglar jag med blodet rinnandes ur munnen.

Sen fick jag skölja lite........fantastiskt att det ingick i det blygsamma priset av 785 kronor. Det är billigt det....... för att få en lektion i hur man ska borta tänderna och hacka upp tandköttet på bästa sätt.
Förlåt.......jag glömde också att den chockrosa färgen som hon applicerade så fint i munnen och även runt hela munnen också ingick i priset. Vad som inte ingick var någon form av färgborttagningsmedel, vilket jag var i stort behov av eftersom jag tänkt gå på stan kika efter en födelsedagspresent till min man som fyller år på söndag.
Jag åkte direkt hem som ni kanske förstår.........
Hade jag inte varit i chock.....då hade jag troligtvis skällt ut tandhygienistkärringen efter noter och tryckt ner kvittot i halsen på henne.
Men nu var jag förlamad av chock och betalade snällt och gick gråtfärdig och galet arg därifrån............
Jag behöver väl inte säga att jag kommer byta tandläkare PRONTO.........
Ska även tvinga mannen att byta så det känns för dom jävla utsugarna......Fy fasen vilken pers. Jag är skitarg fortfarande.... Dom kan ju glömma att jag kommer pröjsa något för överkäken........

1 kommentar:

Anonym sa...

Men lilla rimmerskan vilken otäck och otrevlig skräckupplevelse. Inte för att det någonsin är speciellt skojsigt att gå till tandläkaren men detta tog ju alla pris..i dubbel bemärkelse.
Uschanemej!! Kram