torsdag 6 augusti 2009

Svart att sitta!!

Vi har det helt fantastisk bra har. Men idag maste jag saga att det har varit min otursdag.
Det borjade redan inatt med att blasa orkanstorm, sa jag trodde hela vart lilla rum skulle flyga ivag. Kl 02.00 var vi ute pa balkongen och hamtade in badmadrass, handdukar och diverse badklader. Sen kunde jag inte somna om eftersom det knakade och knappte valdigt orovackande i takflakten och jag tankte att den hinner nog inte stanna innan den faller ner pa mig och kapar mina ben vid knana. Den stangde vi av och da blev det tokvarmt pa 5 minuter.
Sen borjade jag tanka pa jordskred som jag last om att det kunde forekomma har. Jag lag och tankte pa vart jag skulle bege mig om det hande. Med tanke pa att vi bor 81 trappsteg och en liten brant backe upp sa blev jag nojig.
Nar vi vaknade pa morgonen blaste det satan fortfarande sa vi tankte strunta i stranden och ga ner pa stan istallet, men nar vi gatt ner alla 81 trappsteg blaste det inte lika mycket dar nere sa vi angrade oss och gick upp alla 81 trappsteg igen for att hamta badklader. Da passade jag pa att sla skallen i brandsprutan sa jag sag stjarnor.
Nar vi kom ner pa stranden var det vagor......Jag alskar vagor!! Jag guppade runt pa vagorna med min badmadrass. Nar jag lag dar i vattenbrynet kom en typ tsunamivag och skoljde bort bade mig och badmadrassen upp pa stenstranden.
Nar jag kom till sans igen satt bikinioverdelen pa ryggen, jag hade slagit i hoften och skrapat upp ena skinkan..............
Mannen markte inget och det var val tur det annars hade han retat mig annu mer. Men jag kan tala om att han skrattade, det gjorde han nar jag beklagade mig och sa att jag kunde FAKTISKT slagit i huvudet.
En snall norsk tant fragade mig hur det gatt iallafall.
Nar vi sen skulle ga till hotellet rakade jag ga at fel hall, da passar mannen pa,
-Ar du saker pa att du inte slagit i huvudet, fast det ar iof fler an 3 trad har ( Han tycker att jag har svart att lokalisera mig om det ar fler an tre trad i omgiviningen) Kul, verkligen jattekul!!
Nar jag kom till hotellet och skulle kolla skadan fick jag se att jag brant upp bada skinkorna ocksa. Illroda ar dom!! Som sagt, jag har lite svart att sitta!
Imorgon blir en battre dag. Da ska vi ut pa havet hela dagen och aka runt till olika stander!
Tjingeling!!

Inga kommentarer: