tisdag 15 september 2009

Utbildning och dramatik!!

Idag har jag varit i den kungliga hufvudstaden på utbildning hela dagen.
Det var första kurstillfället på en utbildning som kommer vara i tre terminer.
Jag kommer åka ungefär två gånger i månaden.

"Kompetensutveckling för pedagoger."

Jag har bildat lärpar med en tjej från Stockholm som verkar hur bra som helst.
Enda nackdelen är att vi verkar fööör lika.
Om det nu är någon nackdel.

Vi har redan fått tre hemuppgifter till nästa gång.......hehe!
Jag känner på mig att detta kommer bli kanon.

Tågresan började med stor dramatik.
När tåget krängde till hördes en duns och plötsligt började folk skrika efter sjukvårdspersonal.
En stackars farbror hade ramlat och började kräkas.
Alla ropade efter läkare men ingen rörde en fena.

Jag, som på något konstigt vis blir rätt handlingskraftig i akutsituationer rusade från vagn till vagn och ropade efter en läkare. Tillslut fick jag tag på en kvinna som snabbt var på plats.

Det gick bra med farbrorn som troligtvis bara fått ett blodtrycksfall. Han kunde iaf fortsätta resan och han såg pigg ut när han sen klev av tåget.

Jag skulle bra gärna vilja sett mig själv rusa med stirrig blick, ropandes efter en doktor.....
Jösses!!

1 kommentar:

Johan sa...

Det är tur att det finns ickependlare på tågen som tar tag i saker. Vi pendlare sitter helt inne i våra tankar och märker inte om någon svimmar :)