fredag 12 juni 2009

Det här med att svära!!

Idag slutade jag tidigt. Virpan och jag åkte ner på stan för att titta på studenterna. Virpan var helt stum när hon fick se hur dom stod och vrålade på flaken.
- Mamma dom svääär ju!!
- När jag ska stå där uppe så ska jag INTE svära mamma,det lovar jag för du tycker det är fult att svära,,,Visst!!
Efter en stunds funderande säger hon;
- I min storasysters rum får man svära säger hon.......Får jag också det då, när jag är där inne menar jag???
Vad svarar man???
- Den enda gången man får svära är när man tar studenten svarade jag!!
I bilen hem hörs någon som visksjunger med stor inlevelse i baksätet - Fyfan vad vi är bra........

4 kommentarer:

johan sa...

haha. Jag hörde samma sång i mitt baksäte. Virpan och Lilleman kanske kan starta kör :)

MonasUniversum sa...

Jag har "lärt" talibanen att man får svära i garderoben. Att där, men bara där, får man säga alla fula ord som finns.

Så då och då går hon in och sätter sig där och svär. Och jag står utanför hennes rum och garvar läppen av mig.

Anna sa...

Det var ett bra tips, för ibland måste man bara svära. Både vuxna och barn!!

Anna sa...

Johan, dom skulle kunna rappa ihop