söndag 15 mars 2009

Jag och konstnärerna!!

Denna dag var en väldigt annorlunda dag för ordinära jag........Men väldigt intressant och spännande också. Att få träffa människor som man aldrig annars skulle komma i kontakt med......
Om ni undrade vad jag gjorde så kan jag berätta att jag stod och klippte till meningar ur böcker som jag sen satte fast på en tejpremsa och satte dit en tejpremsa över så det blev typ laminerat. Jag gjorde ungefär 10 meter på 6 timmar och sen kom Bob med andra direktiv och då tröttnade jag och hjälpte mannen leta sigill till Peter Stormares kontverk istället.......Det är meningen att remsan ska vara 3 km lång och börja från Bobs koja, för att sen ringla vidare ut på Västerås gator och torg..........
Det bjöds på jättegod italiensk buffe under dagen och på kvällen blev vi bjudna på restaurang Å. Supertrevligt..............

Mannen, Maria & Georg letar sigill.......
Några av eldsjälarna...........
Mikael Reuter var dj
Olle Ljungström gillar inte bokbål, så hans konstverk blir en bokbrikett gjord av böcker och gipslindor.......
Suddig bild på Bob......
Bob Hanssons koja som senare kläddes in med bokpärmar.....
Marcel Struwer fixar med sitt konstverk, ord skrivet med röd text som ska sitta på väggen. Gjord av endast vita och röda böcker.......

Peter Stormares konstverk ska bli en stor bok. Han var dock inte där eftersom han spelar för fulla hus på Brodway....

Fotografen Simon Cederqvist`s konstverk

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som att ni hade en dammig heldag i bokens tecken! Härligt!