tisdag 8 september 2009

Om att motionera!!

Jag känner ett behov av att börja motionera igen.
Det gör jag alltid på hösten.
Det är så skönt att ta raska promenader i skogen.
Tror det beror på luften.
Problemet är att jag blir fet av att motionera.
Alla andra blir smalare.

Förra hösten motionerade jag som tusan.
Jag gick flera mil i veckan.

Resultatet blev 5 kg upp på vågen och och det var inte muskler om ni trodde det.
Jag blev tokhungrig av all motionen.
Åt kopiöst hela tiden.
Tuggade alltid på något.
Jag fick en gigantisk fettring runt om mage och rygg.
Inte så snyggt och dessutom dyrt.
Jag kunde inte ha mina kläder längre och var tvungen att inhandla en helt ny garderob.
Och dessutom trivdes fettringen och jag inte nått vidare ihop.
Eller, jag trivdes inte med den.

När det sen blev lite stressigt med allting som skulle hinnas med innan vårterminen tog slut, struntade jag helt sonika i att motionera.
Och vips hade jag gått ner mina 5 pannor.
Genom att sitta still.

Samtidigt är det så skönt med motion.
Och man blir mycket piggare.
Och vårat motionslotteri på jobbet har startat och är det något jag går igång på så är det tävlingar.
Varje gång man motionerar får man lägga en lapp i motionsburken och vid månadens slut dras en lapp.
Den som vinner får en arbetsfri eftermiddag.
Klart man vill vara med.

Inga kommentarer: