torsdag 10 september 2009

Fredagsfika!!

Imorgon är det min tur att ta med mig fredagsfika till jobbet.
Det här med fredagsfika är viktiga grejer förstår ni.
Har man glömt att ta med, så är besvikelsen total.
Och det passerar inte obemärkt utan man får höra det hela dagen.

Jag vet det, eftersom det var min tur att ta med fredagsfika samma vecka som jag började jobba efter semestern.
Naturligtvis glömde jag det.
Fredagen efter var vi på utbildning.
Fredagen efter det låg jag hemma och var sjuk.
Så imorgon är det alltså min tur.

Jag har engagerat svärmor att baka.
Det var tur att mannen åkte till svärmor och hämtade bullarna, för jag hade redan glömt det.

Jag fattar inte vad det är med mig.
Kommaihåggenen har liksom rest bort verkar det som.
Det kanske blir så efter 40.
Dom säger ju att livet börjar efter 40.
Kanske pga att man inte blir lika stressad över alla åtaganden man har, eftersom man inte ens kommer ihåg dom.

Detta lät lite invecklat märker jag.
Strunt i det.
Nu ska jag skriva ett stort plakat och sätta upp i köket så jag inte glömmer bort att ta ut bullarna ur frysen , stoppa ner dom i en kasse och bära ut dom till bilen imorgonbitti!!

11 kommentarer:

Kollegan Sofia sa...

PÅMINNELSE 1:
- Glöm inte fredagsfikat i morgon!!!

Anna sa...

Tack, jag gör mitt bästa!

Anna S... sa...

Påminnelse 2:
-se påminnelse 1..!!
Föresten!! undrar när jag har det själv? :) fy! nu blev jag nervös :)

erika sa...

Kom ihåg. Imorgon är det FREDAG. BULLAR I FRYSEN!!!!! Synd bara att jag inte är där och får smaka. Vi ses på Lördag.

Kollegan Sofia sa...

PÅMINNELSE 2:
Tänkte bara passa på så här innan IDOL att säga till att du inte ska glömma att ta med dig fredagsfikat i morgon!

Kollegan Johanna sa...

Ehh..alltså, du, jag tänkte bara påminna dig om morgondagens viktigaste uppgift..FREDAGSFIKA!!!

Så..bara så du inte glömmer... ;)

Anna sa...

Ni är ju bara bäst. Nu kommer jag absolut inte att glömma.....;0)

M sa...

Ähhh skit i fredagsfikat. Ät upp bullarna nu.

:)

Kollegan S sa...

Du...du glömmer väl inte...fredagsfikat va???? Bara så att du vet...så haru det i morgon. För det är fredag i morgon...om du hade glömt..så vet du det nu. OK?

Anna sa...

En gen som man kan skylla på. Perfekt! Tack... ;)

Fin "Anna-Blogg" du har!
Hälsn. från en annan Anna

Anna sa...

Tack Anna, nu ska jag kolla in din blogg!!