måndag 14 september 2009

Astrid!!

Innan vi åkte till Vimmerby hade jag och Virpan pratat om vilka figurer som vi kunde tänkas träffa.
Virpan undrade varför det hette Astrid Lindgrens värld.
Jag berättade att det var pga att Astrid Lindgren hade skrivit alla böcker om Pippi, Madicken och Ronja osv
Sen ställde hon tusen frågor om Astrid och till sist förklarade jag att hon inte levde längre.
Det tyckte Virpan var förskräckligt sorgligt.
Hon undrade också hur hon såg ut.

När vi sen kom till Vimmerby fick vi se en stor affisch med Astrid på.
Jag pekade och visade att så här ser hon ut.

Då utbrister Virpan;
- Jag tycker hon ser död ut!!

Vi skrattade så vi vek oss. Virpan blev förnärmad!!

7 kommentarer:

Suzan sa...

hahaha herregud..

Erika sa...

Hon blev faktiskt helt knäckt. Hon tyckte inte att det var något att skämta om. Tänk, 5 år och så klok som en bok. Fast lite roligt var det:-)

Anonym sa...

vad gullig hon är lilla vendela.ibland blir det bara asrolit när det kommer ur barnamun...hampe kom tex hem i går med en stor fisk han fått på metspö och deg,han ropa:mamma är den här fisken oxå en mört??Han hade fångat en regnbåge på 1,3kg.Vi rökte den å d blev asgott. yes!!har äntligen dator å internet...shysst å surfa,kanske ska starta en blogg jag med. kramselikram.//sara

Anna sa...

Ja stackars Virpan. Hon blir lite kränkt när man skrattar åt henne, men hon säger så roliga saker.
Sara, starta en blogg och skicka mig en länk med adressen....;0)

Johan sa...

taskigt att skratta åt barn :)

Anna sa...

Härligt...

Får lite nostalgikänning när jag läser ditt inlägg. Var också på där när "mina små" var små.

Hmm. Räknar. Oj, det är faktiskt 20 år sedan nu.

Anna sa...

Johan....vad jag minns så skrattade du med !!

Anna, jag var där med min tonåring för 12 år sen. Tiden liksom bara går.