onsdag 9 september 2009

Onsdag!!

Idag har jag haft fullt upp.
Jag jobbade lite på dagen.
Sen har jag varit på simskola med Virpan.
Efter det kastade jag mig iväg på föräldramöte på
G Y M N A S I E T.
Fatta att jag har en unge som går på gymnasiet.

Jag kände mig iof ganska ung i sammanhanget.
Även om gymnasiet nu för tiden är något helt annat än när jag gick där.
För mig var det bara en förlängning på nian och ett nödvändigt ont.
Ett tråkigt tidsfördriv under dagen.
Det var annat som lockade mer, om man säger så.

Nu läser man kurser och samlar poäng förstår ni.
Vi snackar mentor, eget ansvar, social kompetens, likabehandlingsplaner,verklighetsförankring i lärandet, jobba i projektform och sånt.

Vilken skillnad.
Hur spännande som helst.
Jag önskar att det vore så på min tid.

När Virpan börjar gymnasiet kommer dom nog tro att jag är hennes mormor.

Nu är jag dödstrött.....

Fy viket tråkigt inlägg....
Sorry!!

Inga kommentarer: