torsdag 8 januari 2009

Underlig torsdagskväll!!

Det börjar med att tonåringen lagar kvällsmat.....??????? Jag fattar ingenting.....och plockar undan efteråt.........Är hon sjuk??????

Kl 18.30 sover Virpan i soffan.........Vad gör man??? Jag bar in henne i sängen och mumlar kvällens mantra...........

Gode gud...gör så att hon inte kissar i sängen ( hon hann aldrig kissa innan ) och att hon inte tänker vakna kl 03.00 och vara pigg................Om jag säger det tillräckligt många gånger blir det en sanning!! Gode gud...hör min bön..........

Kl 18.35 tittar jag in till styvisen..........Tyst och kolmörkt.......

Jag - Sover du???
S - Nej.......snark.......det är lugnt!!
Jag - Ska du sova för natten???
S - Nej......det är lugnt!!
Jag - Sov vidare då!!
S - Nej det är lugnt!!

Jag stänger dörren och tänker " det är lugnt ".............Då hör jag dunder och brak ( låter misstänkt likt en laptop som åker i golvet )......och ut kommer " sömngångar styvisen "
Irrar in i badrummet ....för att istället välja lilla toan.......hmmmm

Jag - Väckte jag dej nu???
S - Nej det är lugnt!!
Jag - Ska du inte lägga dej igen då....du ser trött ut!!
S - Nej det är lugnt!!
Jag - Varför då???
S - Jag orkar inte!!!

Nähä!!!

Inga kommentarer: