torsdag 15 januari 2009

Inte handla så mycket!!


Jag har tänkt ganska mycket på det här med shopping. Jag menar.........om jag ska tala för mig själv ( och det ska man ju alltid) så älskar jag shopping.......I adore shopping. Jag mår bra ( okej för stunden då ...men ändå ) jag blir glad och tycker livet är toppen.
Samtidigt vet jag att konsumtion är urkasst ur miljösynpunkt...........att man helst ska återvinna och handla på second hand..........men det går bort. Jag lyckas aldrig hitta något på tex myrorna....innan jag blir illamående av den snubbiga lukten. Jag känner mig smutsig och vill helst inte ta i nått när jag går in på såna där ställen.
Så nu har jag tänkt att försöka...........Jag skrev försöka........vilket menas att jag ska göra mitt allra bästa för att hålla nere konsumtionen detta år. Att verkligen tänka igenom mina eventuella köp och inte tokshoppa som faktiskt händer mig ibland.
Jag blev lite rädd och bestämde mig......... när ja läst detta......
Faktiskt har det redan hänt lite på återvinningsfronten idag. Jag var på väg att inhandla mej ett par promenadstavar , och nämnde det för min kollega. Vips så fick jag hennes gamla stavar som hon inte använde. Värsta schyssta kollegan och ett lyft för miljön.........

Mitt nästa köp har jag planerat ganska länge ...............och det är en stegräknare som jag bara måste ha..........................För min hälsas skull!!

Inga kommentarer: