måndag 22 juni 2009

Tonåring eller pensionär??

Idag har jag svår ångest över att vi alla inklusive Virpan har sovit till 11.30. Inte arbetsnarkomanen förstås,,,,,,,han arbetar ju. Men vi andra har tonåringssovit.
Nu har vi ätit "frukost" och jag ska ikläda mig bikinin och sätta mig på det sju plankor som utgör våran altan för tillfället.
När jag står och byter om säger Virpan:
- Mamma, du har blivit mindre!
- Hur då menar du?
- Och gammal!
- Vaaa???
- Ja, när man blir pensionär blir man gammal och lite mindre, när man inte jobbar mer. Och du jobbar ju inte mer nu!!
- Jag har ju semester, jag har inte gått i pension, for gud sake!!
- Jaha!!!
Gaaahhhh!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hårda dagar i hemmet !
och när kommer familjen somna i kväll då.....
/arbetsnarkomanen

Anonym sa...

V är klyftig, Du har kanske blivit en sommar pesionär :-)
/Mannen