onsdag 24 juni 2009

Dom där jäkla prickarna!!

Som ni vet lider jag ju av "lite" hypokondri mellan varven, eller snarare 24 timmar om dygnet. Det senaste halvåret har jag till och från trott mig vara döende och nästan oroat ihjäl mig över alla mina leverfläckar.
Jag har inte ens kunnat titta på dom för då kommer skräcken. Och det man inte ser finns ju inte!!
Men att ta steget och ringa till doktorn har varit så laddat att jag hellre gått och lidit. När mannen fick reda på detta ringde han direkt och bokade en tid. Det var för två veckor sedan.
Inatt har jag inte sovit en blund. Jag har sett hur hela livet paserat revy..............
Det låter sinnessjukt, jag veeet!!
Idag hade jag alltså tid för prickkontroll (domedagen)
Jag var så hysteriskt nervös att jag ville kräkas. När jag kom in satt en utlänsk läkare där och sa:
- Du har prick??
(Ja, typ 200 000 läskiga prickar för att vara exakt)
Jag drog efter andan och visade pricken. Hon tittade knappt på den. Hon satt bara och log. När jag frågade om den såg sjuk ut så sa hon att man aldrig kan veta till 100%......Hjälp!!
Men dom tog inte bort prickar på sommaren för det blir så fula ärr!!
Herregud, jag skiter väl i ett fult ärr, jag vill leva!
Det var bara akutfall, sa hon. Jag försökte fråga om hon tyckte att detta var ett akutfall, men det tyckte hon inte.
När jag inte kom längre, så berättade jag om min oro, svåra ångest, sömnproblem och jag ljög till och med lite och sa att jag gått ner fem kilo i vikt pga av min oro.
Då log hon igen och sa att jag visst skulle försöka sova på nätterna och tänka på att äta lite mer.............GAAHHHHH
Allt detta tog 7 minuter. 7 ynka minuter för 120 spänn + 25 spänn i parkering. Jag la i för 2 timmar eftersom jag var säker på att jag skulle bli inlagd och opererad............
Vad gör jag nu då?? Med en lång solig sommar framför mig och mina prickar!!
Idag när jag var och badade smorde jag mig med faktor 30 för barn och kom på den fiffiga iden att lägga en stor faktor 30 klick på den läskigaste pricken och vips var den borta, det man inte ser finns inte. Kändes lite bättre iallafall!!
Dessutom skrämde jag upp min väninna så hon ringde sin vårdcentral idag. Där tog dom henne på fullaste allvar och hon fick en pricktid redan imorgon...........
Ska höra vad dom säger till henne, och isåfall tänker jag snyfta till mig en tid där!!
Jag rustar för prickkrig!!

Inga kommentarer: