onsdag 11 mars 2009

Simskola!!

Virpan går på simskola på onsdagar och tycker det är kul. Hon går där med sina kompisar T & S.
Grejen är att Virpan gillar att bada i badkar när det är varmt och skönt. Annars gillar hon inte att bada. Hon badar aldrig när vi är utomlands,,,,,inte ens i poolen.
Hon är ganska rädd för vatten.
Flera andra i simgruppen var rädd för fröken, men inte Virpan........hon är bara rädd för vattnet där det är djupt.
Idag när jag försökte peppa henne lite när det gällde att vara med dom andra barnen i djupa bassängen ( Om du inte simmar i den djupa kommer du inte få gå fortsättningskursen med dina kompisar och då får du gå med några andra som du inte känner.........sa jag inte,men var på god väg ) så sa hon.....
- Mamma,,,,jag vill hellre lära mig simma när jag fått längre ben!!!!
Grrrrrrrrrrrrrrr
Och nu ska simfröken dela in barnen efter mognad i olika grupper.........
Då kommer Virpan få vara med i omognadsgruppen Nr 1.......
Vilket innebär att hon inte kommer kunna vara med sina kompisar.......
Och det stressar mamman så till den milda grad att mamman funderar på att hyra badhuset i 2 veckor och även ta semester för att lära sin dotter vattenmognad.
Visst är Virpans mamma mogen????
Det tycker inte Virpans pappa att mamman är, han tycker man ska få lära sig saker i sin egen takt......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ta det lugnt, det ordnar sig. eller så stressar du upp dig så till den milda grad att Virpans mognad hämmas så mycket att Lilleman och hon hamnar i samma grupp. Då kan DS och PT sköta simskolan medans mammorna njuter av egen tid.

Anonym sa...

Hmm är ju benägen att hålla med pappan där. Min dotter gick aldrig på ngn simlek eller simskola. Det kom av sig själv efter som vi var och badade ofta. favoriten var att åka till lögis på fredagar vid ca 17. Då är det nästan tomt! Lungt och skööönt att bada i lugn och ro i sin egen takt. Då kunde även vi vuxna flyta omkring i barnbasängen!