söndag 8 mars 2009

Dagens motion!!

Dagen började med 50 min powerwalk med stavar på Björnön, sen har min PT plågat mej med situps i olika former. Vanliga situps, situps med klapp, puttsitups och situps med benspark på något mysko sätt.
Ärligt talat så får jag mest ont i nacken.
Sen slog vi några slag på säcken, som vi hade försökt hänga upp i ungefär 45 minuter..........
Efter det skulle jag få massage..........Jag är väldigt spänd tycker PT och jag måste öva på att slappna av.
Det var lättare sagt än gjort.
Jag skrattade hysteriskt under hela massagen........
Han gör sitt bästa men jag är spänd som en fiolsträng........
Pust....det är skönt att det är över..........Jag är ingen vidare träningsmänniska jag inte..........

2 kommentarer:

Anonym sa...

halloj!
Känner igen det där med nackvärk!!! I alla år jag har tränat så har jag ännu inte lärt mig att göra riktiga sittups. Det går inte, det är helt omöjligt. jag får bara ont i nacken. urk.
Häls jenny m

Anna sa...

Jag tror det är för att man liksom gör situpsen med nacken eftersom man typ inte har några magmuskler........Och då blir det ju fel!! A