onsdag 19 augusti 2009

Vi kanske har svininfluensa både katten och jag!!

Shit....jag har jätteont i halsen,är snorig och känner mig frusen.
Efter bara tre dagar på jobbet.
Kan det vara svininfluensan.........??
Hjälp!!
Men är inte det lite tidigt??
Och vaccinera sig vågar man ju inte heller.
Kul att bli lam liksom.
Samtidigt kan man ju inte räkna med att det finns några extralungor kvar!!
Svårt det här!!
Men nu kanske det redan är för sent.
Funderar på om katten också fått det.
Han går omkring här och vankar och verkar inte alls må bra. Sen går han på lådan vilket är väldigt märkligt eftersom han alltid gör number 2 ute.
När han sitter där på lådan och klämmer fräser han samtidigt och ibland droppar det lite brunt slem!!
Låter inte så friskt!!
Borde man ringa veterinären kanske??
Mannen är såklart bortrest. Sist katten blev sjuk i någon form av varböld var han också bortrest.
Och när våran andra katt låg död på vardagsrums mattan var han också bortrest.
Jag som inte är sådär jätte förtjust i djur, och definitivt INTE sjuka eller döda djur har svårt att veta vad jag ska göra.........
När ska man vidta åtgärder??
Man vill ju inte att dom ska plågas......
Måste tänka över det hela!!

6 kommentarer:

erika sa...

Hypokondriker där, det är nog en vanlig förkylning, det är fler som går omkring och är småförkylda. Du kan ta det lugnt. Ät lite c-vitamin och drick te. Vi ses imorgon!

Anna sa...

Dom andra kanske också har svininfluensan i ett tidigt stadium.......;=(

Mor Duktig sa...

Jag jobbar också med barn. Man får sprita allt!

Anna sa...

Ja, mycket handsprit blir det.Hoppas bara att det hjälper också.Vill inte bli sjuk nu!!

Timh sa...

Anna nu får du ge dig :D
får inte bli så nojig över det hela, handsprit hjälper ej när det sprids genom luften:P
KNAS :D

Anonym sa...

Anna du får börja dricka spriten om det sprids genom luften !

/Mannen