tisdag 25 augusti 2009

Jag känner mig gammal!!

Idag när jag kom hem från jobbet hade jag fått ett kuvert med kallelse till mammografi.
Mammografi liksom!!
Är det dags för sånt redan.
Det är ju för äldre var min första tanke.
Inte för någon som är så ung som jag.
Sen slog det mig att jag är ju inte så ung längre.
När jag tänker efter så är jag långt ifrån yngst på jobbet, som jag alltid var förr.
Föräldrarna på jobbet är minst 10 år yngre än jag.
Att det är 24 år sen jag gick ut grundskolan.
Att jag "bara" har 25 år kvar till pension

Det är bara att inse att man är lite" äldre"
Eller medelålders.
Fy vad trist det låter.
Bara ordet........MEDELÅLDERS
Mellan 40 och döden....
Jag har hört att livet börjar efter 40.
Jag hoppas det!!

Luktar det inte lite 40 år kris??

Eller, det har jag inte tid med!!

7 kommentarer:

Ting sa...

Nej, men vafan.
Gud vad vi krisar.
Vad ska vi göra?

Anna sa...

Jag vet inte...
Det är ju en ständigt pågående kris.
Frågan är ju som sagt hur man ska ta sig ur eländet!!

Johan sa...

Du får göra som jag, byta jobb till ett där man är bland de yngsta, Så blir man ung igen :)

Chrissan sa...

Jaa...hur tar man sig ur sina små livskriser???
Åldern är ju tyvärr inget man kan rå på, men sinnet kan man ju behålla ungt! :)

Anna sa...

Johan, har du något förslag på yrke??
Chrissan, absolut, ung i sinnet är den bästa medicinen och kriser tillhör ju livet som så mycket annat.
Men iblad kommer det bara över en på något vis!

Johan sa...

Ta något med hög medelålder.
Handläggare på Försäkringskassan och Bibliotekarie blir nog bra, där skulle du vara yngst :)

Anna sa...

Kul Johan, kan du se mig som bibliotikarie. Inget illa om dom.......men det är ju inte jag. Gå och viska hela dagarna.
Och försäkringskassan är ju alla arga på hela tiden.
Finns det inget annat?