onsdag 26 augusti 2009

Det här med mammografi!!

Jag har hört att man kallar alla som bor på samma gata till mammografi på samma dag.
Är det så, eller är det en skröna??
Isåfall ska jag sitta med surtanten lite längre ner på gatan som inte hejar. Hon med hundbajspåsarna utanför dörren. Och ett gäng överåldriga pensionärer.
Det kan ju bli ganska najs.
Som en liten gårdsfest liksom, eller en tjej....ähum "tant" gårdsfest!

Resten av familjerna är ju liksom ungdomar runt 30.
Antingen är dom typ 70 eller 30....
Och så jag då, som hamnat lite mitt i mellan.
Min säkerhetstänkande granne får jag vänta på länge. Hon har inte ens fyllt 30, den lilla flicksnärtan.
Undra vad hon tycker om detta.
Det är ju iof en säkerhetsåtgärd för hälsan med mammografi. Men är det inte mycket strålning också?
Hon kanske har någon form av säkerhetstänkande kring detta, för att undvika allt för mycket strålning.
Någon strålningsfilt eller så!!
Ska höra med henne!!

Inga kommentarer: