måndag 18 maj 2009

Häxan surtant!!

Igår var ingen bra dag...........inte för mig och inte för dom andra i familjen heller. Eftersom jag var häxan surtant hela dagen. Tjatade, gnatade och var irriterad.

Men det är ju inte kul alltså, när man har lagt tid på att måla köksbord och skrivbord............och sen plötsligt har "någon" varit där och ritat med tusch och gjort märken som inte går bort!!

Det är inte heller så himla kul att ha målat en vägg 6 gånger och den ser fortfarande bara lite grundmålad ut........Jäkla skitfärg!!

För att inte tala om det här med att sy. Det är som ett jäkla straff att behöva sy. Jag och symaskinen går liksom inte ihop. Symaskinen är avogt inställd till mig......har alltid varit!!
Igår var det nära att den flög ut genom förnstret. Först sydde jag nya gardiner till styvisens rum...........ganska ok. Men sen.........när jag skulle sy dynan till skostället som jag har målat flippade maskinen ur totalt. Och jag med........( jag roterade nästan huvudet och lite dreggel kom det)
Orka sy 5 cm, tråden går av......5 cm, tråden går av, 5 cm , tråden går av, 5 cm och så går NÅLEN av.............Supermorrrrr!!
Skitfarligt ju,,,,,,den flög iväg som en guttapärka........tur att jag hade glasögon på mej!!
Som om inte detta skulle räcka så kan jag meddela att dynan blev skitful och sned..........
Ni fattar att det inte var min dag igår!!

Och idag regnar det.......GAAHHHH!!

Inga kommentarer: