torsdag 28 maj 2009

Bilverkstan igen!!

Nu har jag varit hos bilverkstan igen. Det gick smidigt. Jag fick komma på en gång. Dom kände igen mig.
Den snälla farbrorn kopplade en dator till min bil och hummade och tryckte tills det kom upp ett jättekonstigt ord för en sak som sitter i bilen och styr typ allt som är elektriskt.
Jag kommer ihåg att ordet började på L, men det är också allt.
Hur som helst var det en "felkod", vad fasen det nu betyder. Det kunde betyda 30 olika orsaker till att just den här lampan lös.
Han knappade bort felkoden på datorn och vips slutade lampan lysa. Lite scary..........kan man lita på detta nu liksom!!
Som att dra ur en kontakt om det är något vajsing på lampan.......Och låtsas att lampan är lagad.
Han sa att man kunde släcka felkoden en enda gång,,,så om den börjar lysa igen måste dom åtgärda felet.
2300 spänn ungefär!
Så jag ber till högre makter att lampan håller sig på mattan.
Kostnad för denna bildatorgrafi = 0 kr.......det var en hyvens farbror det där!!

Inga kommentarer: