onsdag 1 juli 2009

Men kul!!

Jag går här i min ensamhet och städar. Svetten rinner och jag dör snart av värmeslag. Det är 30 grader inomhus fast alla tänkbara dörrar är öppna.............och klockan är 22.00.
För varje ansträngning med damsugaren svettas jag ännu mer. Eftersom jag tydligen inte har svettats nog råkar jag stöta till Virpans ask med örhängen så den flyger i golvet och jag damsuger upp alla örhängen.
Mycket trevligt att klippa upp den överfulla damsugarpåsen och rota runt där bland diverse mumsigheter..........vissa mumsigare än andra.
Intressant att se vad som sugits upp.
Vad har ni i era damsugarpåsar???

5 kommentarer:

erika sa...

En massa byggdamm och hälften är ännu kvar på golvet och i trappen. Imorgon ska sambon städa för nu är det klart, det som är kvar är målning men det dammar ju som tur var inte.

Anna sa...

Det måste vara skönt att få allt gjort medan du jobbar......då kan du njuta av din semester sen..

Johanna sa...

Klimakteriet kallas det, muahaha... ;) Nej..jag kan informera dig om att det är varmt att måla om vardagsrummet också när hela rummet har sol från 11-22...madness :)

Johan sa...

jag har inte alls städat idag. Vi hade taklagsfest så jag är bakis och vilar för första gången på min semester känns det som :)

En mammas bekännelser sa...

Gustavs halva Lego samling. Stackars barn, han letar febrilt efter sina svärd till sina Lego StarWars. Det rasslar ganska fint i dammsugaren när jag dammsuger hans ryamatta på sitt rum.
Ryamatta+legobyggplats=inegn bra kombination.
Cia