torsdag 9 juli 2009

Help me out here!!

Det är något väldigt konstigt här just nu. Mannen annonserar att kl 19.10 ska vi infinna oss på vaccinationsenheten.
Jo, det är sant!! Och jag undrar varför, men det vill han inte säga.
Har han varit ute på olovligheter månne?!?
Jag ska vaccinera mig mot hepatit A.
Vafan är det?? Är inte det sånt som knarkarna får när dom delar sprutor??
Tror han att jag tänker börja punda på äldre dar??
Väldigt mysko är det!
Kan ni hjälpa mig lite här. Varför vaccinerar en vanlig människa sig mot hepatit A??
Jag fyller ju som sagt 40 om två veckor, så detta kan ha något att göra med det kanske.......men då återstår frågan. Vilket land kräver denna vaccination..........någon??
Jag är extremt angelägen om ett svar och galet nyfiken, som sagt!!

6 kommentarer:

GlobeTrotter sa...

*he he he*
Det får du väl se i sinom tid - nyfiken i en strut!!! :D

Anna sa...

Janis, är det du??

Moniq sa...

Det känns som lite längre bort..än Finland o Norge o tom Grekland o så...:=)
Jag fick sprutan i armen men man kan säkert välja annat ställe om så önskas av damen...
Ohhhhhh va spännande!!!!!!!

Anonym sa...

Har själv vaccinerat mig mot det. Gjorde det när jag skulle åka till Bulgarien. Inte för att det behövdes men gjorde det mest för min egen skull.

Sprutan tas i vänster arm (om du är högerhänt och höger om du är vänsterhänt)

Hepatit a smittas genom maten bla

Anonym sa...

Mot Kli .... :-)
Nejdå jag är bara rädd om dig så du inte blir sjuk.....

/Mannen

Anna sa...

Tack för alla fakta, nu kan jag känna mig lugn.......
KLI.....vaf....n!!