lördag 9 maj 2009

Lördag!!

Idag har jag egen tid, helt solo utan någon.............endast katten och jag, fast han är ju mest ute. Mannen har åkt till en kompis i Stockholm, tonåringen är hos sin kusin och sover över, Virpan är hos farmor och sover över, styvisen är på lan någonstans i skogen.
Det är såååå skönt, jag kan inte komma ihåg när jag fick en hel kväll och natt för mig själv........
Tonåringen tyckte jag skulle gå ut och slå klackarna i taket, ta ett glas vin och roa mig.
-VAAAAA????
- Ja, du gör ju aldrig något roligt!! ( hennes definition på att ha roligt??)
- du är ju jämt bara hemma!!
Oj,oj,oj lilla gumman om du visste hur roligt jag har haft i mitt liv..........
Slår klackarna i taket gör jag inte.............Jag har slipat köksbordet och målar bord och stolar. Hela huset är galet rörigt och fullt med slipdamm,,,,,,,men jag njuter.
Visste ni att det är väldigt rofyllt att måla.
Jag älskar egentligen att måla möbler och inreda men jag får ingen inspiration till sånt när hela familjen är hemma med diverse kompisar. Det är så mycket annat som måste göras då. Man orkar inte börja med några projekt som man inte kan slutföra........
Så jag passar på nu och snart kommer S och hundarna och hälsar på.
trevlig lördag på er!!

1 kommentar:

erika sa...

Åh vad skönt, hoppas att du njöt i fulla drag. Vi ses imorgon, pigg och vaken.