tisdag 5 maj 2009

Hälsobingo!!

På jobbet har vi ett sk hälsobingo under maj månad. Det är 25 rutor där det står diverse hälsofrämjande aktiviteter som tex sprungit minst 30 min, tränat 12 pass eller mer, lärt mig något nytt, ätit 3 frukter/dag under hela maj!!
Ja ni fattar va??? Men detta krävs planering för en lat, veckoensamstående morsa. Vissa saker går ju verkligen bort, som tränat 12 pass på en månad, hohoho finns inte en chans att jag hinner när jag dessutom utöver detta ska gå 20 minuter per dag och äta 3 frukter per dag.
Idag har jag iallafall gjort en aktivitet med mina kollegor..........
En finfin aktivitet...........inte något gympingpass som kanske borde varit på sin plats med tanke på temat. Nejdå,,,,,vi har varit på gränden och ätit mat, pratat och haft trevligt!!!
Annars är jag lite stressad över detta bingot eftersom när det blir tävling har mina horn en tendens att börja växa, och om man har gjort många kryss och fått många rader får man en fin present..........och det vill jag så gärna ha.........gaaahhhh!!

1 kommentar:

Anonym sa...

halloj!
Social samvaro är superviktigt och väldigt bra ur hälsosynpunkt. Så tänker jag när jag hittar på nåt roligt i stället för att ta itu med fönstrerna...det kan vänta......
häls jenny m