fredag 22 maj 2009

Lägesrapport!!

Nu är hallgolvet klart, fattas bara lister som är inhandlade och ska sättas dit. Måste bara hämta borrmaskinen som är utlånad. Kabellisterna är klara. Hallbyrån är nymålad och på plats. Snart ska vi släpa dit skohylllan med den fula sneda dynan. Sen är det klart!
Nu ska jag gå loss på farmors gamla linneskåp som behöver målas på och hoppas på gudmodern med sin snygga handstil kan komma och skriva på det.
Mannen ska lägga nytt golv i Virpans rum och jag ska roa mig med att måla element. När vi var på Coop idag såg jag en väldans snygg fondtapet till köket, men det vågar jag inte andas om till mannen. Han tycker det är jobbigt med all renovering som jag har dragit igång. Han vill ladda och vara focuserad på altanbygge och sommarstugebygge. Inte lägga golv och dra elkablar. Och absolut inte tapetsera. Han tycker det är bra som det är!!
But Ì´m the leading lady......................

Inga kommentarer: