torsdag 28 maj 2009

Givande samtal!!

Han.........den där arbetsnarkomanen som jag sambor med på helgerna kommer hem imorgon. Det har varit ännu en veckas intensivt umgänge med 5 åringen.
Det blir ganska inspirerande och intressanta samtal mest hela tiden.

- Mamma, vet du vad jag såg i Italien???
- Men du har väl inte varit i Italien!!
- Näää, men jag har varit inne i en blomma
- !??!!
Eller den här
-mamma, jag tycker att pappa är en pratmänniska.
- Jaha, varför då???
- Han pratar hela tiden i telefonen och med människor, och då måste jag vara tyst hela tiden, och det gillar jag inte.
- Vad är jag för människa då??
- Du är en bloggmänniska!!
Gahh!!
Jag behöver egen vuxentid, fast iof pratade jag med den snälla farbrorn på verkstaden idag, synd bara att jag inte riktigt fattade vad han snackade om!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!
Tjejerna är för härliga. Häromdagen sa Sigrid att hon skulle gå och bajsa. Hon sa: mamma, du kan ju passa på att blogga lite medan jag bajsar!!!!
Hmmmm
Häls jenny m

Moniq sa...

Underbara kommentarer!!