måndag 2 februari 2009

Skyddsombud!!


Idag har jag varit i stora staden på skyddsombudsutbildning.............-Ja...jag har råkat bli skyddombud......( hoppas grannen hörde det där!!)
Mycket intressant måste jag säga.............mycket om brandsäkerhet faktiskt. Så ny har jag lite matnyttigt att breafa grannen med...........( borde va värt en kopp va??)
Visste ni att ett skyddsombud kan avbryta olika arbetsuppgifter om det föreligger risk för liv eller hälsa.................
Att jag inte visste det när mannen jobbade. För på det jobbet förelåg en stooor risk för både liv och hälsa. Jag kunde ha stängt hela plejset ju!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket tåg tog du hem?

Jag har också varit skydsombud, en gång för hundra år sedan så jag visste det där.
Jag har till och med stängt en arbetsplats av arbetsmiljöskäl.

Anonym sa...

hej hej..!! Nu hittade jag hit..fina bröllopsbilder på den gamla bloggen också..ses imorn..!!