söndag 27 september 2009

Tradera!!

Jag har aldrig varit en tradera människa.
Jag tycker det verkar krångligt.
För typ 3 år sen skapade jag ett konto där och budade på en skitful infödingsmask.
Bara för att testa hur man gjorde.
Jag vann auktionen och fick alltså denna infödingsmask på posten.

Sen dess har jag inte varit inloggad, vilket innebär att jag inte haft en aning om vad jag har för användarnamn och lösenord och sånt.
Nu har jag blivit tvungen att återaktivera mitt konto, eller tvungen och tvungen.
Jag gjorde det för att vara snäll och det kunde blivit en extremt kostsam historia.
Just nu är den bara strulig.

Tonåringen och pojkvännen har kommit på att man kan få tag på billiga tågbiljetter där nämligen.
Och eftersom det är extremt dyrt att åka tåg när man har ett litet studiebidrag att klara sig på, så är jakten på billiga tågbiljetter stor.
Man måste vara 18 år för att ha ett konto på tradera och det är där lilla mamsen kommer in i bilden.
Inatt budade dom på en biljett ( på mitt konto) och vann auktionen. När vi sen skulle ringa säljaren så svarade han inte. Han svarar inte nu på morgonen heller.
På hans uppgifter står att vi ska betala kontant vid överlämnandet av varan. I detta fall en tågbiljett STOCKHOLM-GBG.
Jag fattar ju att så inte kan vara fallet eftersom det verkar ju rätt kocko att åka till gbg där säljaren bor för att hämta biljetten och sen åka hem och sätta sig på tåget till gbg igen.
Men vad gör man om han inte hör av sig?
Dilemmat är att vi nu inte vet om vi får denna biljett och vi kan inte boka en ny ifall säljaren hör av sig.
Denna säljare har bara positiva omdömen sen tidigare. Har försökt ringa på alla möjliga nummer och även mejlat, men inte fått svar.
Vad gör jag nu?
Dessutom höll tonåringen på att lägga till en nolla på priset under stressen när hon budade.
Det hade ju varit fint......En enkel resa till Halmstad för 3200 spänn.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ha ha ha..ja fy fanken det hade blivi dyrt! Jag håller mig långt ifrån såna där sidor..ställer bara till det!:) Mågottkramen