lördag 5 september 2009

Det här med 40 års kris!!

Idag när vi var ute på tomten, så kom en gammal jobbarkompis till mannen ut och hälsade på.
Han kom åkande på en gigantisk motorcykel av modell "åka fort som bara fan"
Jag frågade honom om han kommit i någon form av kris (han fyller snart 40) och därför inhandlat detta monstrum till åkdon.

Anledningen till att jag frågade var att jag har egna erfarenheter av detta fenomen.
Man+40= kris
När min man skulle fylla 40 flyttade nämligen en Harley Davidson in i vårt redan fullpackade garage.
Hela familjens cyklar har stått utomhus sen dess.
Det var 3 år sen.
Nog om det.

Den här jobbarkompisen tyckte inte att det handlade om kris, utan mer om att,
när man blir 40 kommer man till insikt om hur man ska förgylla livet!!

Det var ett moget och insiktsfullt sätt att förklara en kris tycker jag.

Jag kan också berätta att mannens HD mest står i garaget eftersom varje gång han ska åka på den börjar det regna eller så har jag hittat på något han behöver hjälpa till med här hemma.
Jag är en sträng fru!!

Och NEJ, jag har inte heller åkt på den. Jag tycker det är läskigt med motorcyklar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

men i morgon om det nu inte regnar då ska Vi åka !

/Mannen

Anna sa...

Va???
Sa du nått??

Anna sa...

Eller sket du??

Anonym sa...

du lovade i dag !Så det blir åka av i morgon
/mannen