söndag 1 februari 2009

Kompisar!!


Virpan hos kompisen S med Bertil & Beata.


Bertil och Beata har fått följa med Virpan hem från förskolan denna helg. När helgen är över ska man skriva i en liten bok om vad B & B har gjort under helgen..........Gärna med bilder också!

Feel No preasure!!

Och nu när Virpan har blivit större kan man inte hitta på och skarva till det lite så att det låter bättre, eftersom hon vet vad som har hänt. Jag fick lite lätt panik idag ( söndag ) när jag kom på att B & B faktiskt var här i helgen.........jag hade helt glömt bort det!!

-Var dom med på gympan ifredags.............Ja, säger mannen......Näää, säger Virpan. Vi enas om att dom satt i bilen och väntade medan Virpan gymnastiserade. Och sen hittar vi på att verkligen inte gillar gympasalar..............Att det var därför dom inte var med. Dom kanske har varit plint eller tjockmatta i ett tidigare liv.......

Bertil är en elefant och Beata är en fågel av obestämd art med extremt smal hals............båda finns att inhandla på ikea. Barnen älskar att ta med sig dom hem..............Säkert vissa föräldrar också!!

Jag skulle helst vilja slänga in dom i tvättmaskinen...........jag menar hur mycket bacilusker finns inte på dom. Barnen har med dom överallt.....i badhus, på gympa,dans, ica maxi och dessutom sover som i nya sängar varje helg...............( Ehh....det där lät inte bra )

Nåväl........Virpan är sååå nöjd över att dom är här och har pysslat om dom hela helgen!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men va faan, släng in dom i tvättmaskinen då!

/Virpans pedagog

Anna sa...

Är det ok???? Isåfall gör jag det.......och hoppas dom hinner torka till tisdag när hon kommer!!

Anonym sa...

Undrar om Bertil och Beata är mer väluppfostrade än de där fåren som Lilleman fick med sig hem.
De gjorde ju mig generad, som de höll på, när de trodde ingen såg.