lördag 20 februari 2010

Om att inte lära sig av sina misstag!!

Jag är en sån som lyssnar på ljudböcker varje dag.
Eftersom det absolut förbjudet att ladda ner böcker och jag är en fegis som inte vågar göra det så lyssnar jag här.
Jag lyssnar genom mobilen.
När man lyssnar så laddar batteriet ur ganska ofta.
Jag lyssnar på kvällen när jag ska sova och nästan jämt råkar jag somna ifrån.
Det hände då att alarmet inte ringde på morgonen, eftersom telefonen var urladdad.

Då rusade jag ner på stan och köpte en laddare där man kunde ladda mobilen samtidigt som headsetet var i, för att komma hem och upptäcka att det var just en sådan laddare jag hade.

Det är en typisk grej som jag gör.
Det blir ofta fel, eftersom jag alltid har så bråttom.

Nu har jag ju bytt mobilmärke och hamnat i samma situation.
Denna gång tittade jag verkligen ordentligt.
Det gick inte att stoppa in headsetet någonstans på laddaren.

När vi var på stan idag skickade jag in mannen för att inhandla en sådan till min Nokia.

När mannen kom tillbaka deklarerade han för mig att han minsann sparat 200 kronor åt mig.
Eftersom om jag varit lite uppmärksam så skulle jag upptäckt att det fanns ett hål för laddaren och ett hål för headsetet på mobilen.

Man kan väl inte vara bra på allt.
Väl?

7 kommentarer:

Erika sa...

Håller med dig Anna att man kan inte vara bra på allt.

Johan sa...

Så typiskt kvinnor. Varför funderar ni inte på vilka funktioner ni vill ha på era mobiler innan ni köper dem?

och varför tar ni inte reda på vad ni har för funktioner på era mobiler?

Anna sa...

Erika, håller med. Det är ju omöjligt att vara bra på allt.
Johan, jag håller som bäst på att ta reda på vad jag har för funktioner på min mobil med hjälp av instruktionsboken, men tyvärr står det som jag behöver veta inte där. Och förövrigt köper jag en mobil som ser snygg ut och hoppas att den är bra.....;0)

Johan sa...

I rest my case

Anna sa...

Johan, det är nog bäst.....;0)

christel sa...

händer mig med....tyvärr;)

Mattias sa...

Helt rätt att inte ladda ner! Men vi kan ändå dela med oss på ett lagligt sätt. Vi har startat ett litet skicka-vidare-ljudböcker-projekt. Det är inte fildelning, utan orginal som vi skickar vidare istället för att samla på hög. En lyssning i taget. Häng på vettja! Läs mer här: http://tinyurl.com/y9nbjqs