tisdag 16 februari 2010

Krångligt värre!!



Jag har haft stora problem med min mobil den senaste tiden. Den stänger av sig titt som tätt. Oftast när någon ringer eller när jag själv ska ringa. Alarmet fungerar, men varken ljudet eller vibrationen funkar. Då är det rätt svårt att vakna, om man säger så.
Den har ju varit med om en del bad i badkaret och torkningar i ungnen iof, men den har ändå inte fungerat riktigt bra.

Jag har haft Sony ericsson mobiler i 10 år och haft mer eller mindre strul med dom alla.
Eftrer att ha pratat med lite olika säljare på diverse telefonaffärer bestämde jag mig för att konvertera till Nokia.

Det var lättare sagt än gjort.
Jag fattar ingenting.
Jag kan knappt skriva ett sms.
det blir liksom inte dom orden jag ska skriva.
Inga val får man heller, endast ett ord.
Mina kontakter står i omvänd ordning och jag undrar verkligen hur jag ska kunna väcka mig själv imorgon. Helt ärligt så är det enda jag med nöd och näppe klarar av är att ringa.
Knappt det, eftersom bara vissa av mina samtalskontakter behagade hänga med simkortet till denna telefon.

Sen har jag inga knappar att trycka på heller. Bara dra lite med fingret och vips har du loggat in på något helt obegripligt ställe som man inte kommer ifrån.
Att läsa i manualen blir man ännu mer förvirrad av, trots att den är på svenska.
Och det som jag vill lära mig står inte ens med.
Jag tror att jag behöver avsätta hela helgen för att lära mig de mest primära funktionerna.

Jag har inte tid med detta.
Jag vill bara kunna utan att anstränga mig.
Jag har nog blivit för gammal.
Suck!!

Inga kommentarer: