torsdag 11 februari 2010

En torsdag i ironins tecken!!

På jobbet pratas det om köpfri månad.
Försöka att inte handla så mycket.
Bara det növändigaste.
Spara pengar och så.

Det gäller inte mig.
Jag unnar mig själv saker hela tiden.
Det är ju viktigt att inte vara snål mot sig själv.
Jag lägger varenda krona på mig själv just nu.
Jag har verkligen spenderbyxorna på.

Tandläkarbesök.
Borttagning av två amalgamfyllningar.
Besök på akutmottagningen.
Köp av pencilin och såromläggningsgrejer.
Omläggning av sår.
Borttagning av stygn.
Karensdag.
Lagning av bil.

Och som pricken över i lägger jag semesterpengarna på ett nytt tak till våren.
Åhhhh, vad jag längtar!!

Det är så skönt att alltid veta vad man ska lägga sina surt förvärvade kronor på.
Annars kan man ju lätt lägga dom på onödiga saker.
Som tex åka på semester, gå ut och äta en god middag, se en biofilm eller handla något man vill ha.
Vad lägger ni era pengar på?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det snackas om köpfria månader på mitt jobb också....Jag funderar lite fram och tillbaks om jag ska försöka...har dock inte kommit igång än....Jag har i alla fall en gullig man som stöttar mig i alla mina inköp. När jag får dåligt samvete för allt jag unnar mig själv så tycker han att det är bra för självförtroendet att satsa på sig själv. Att man liksom växer av det..Och det får jag väl hålla med om!
Häls jenny m