fredag 17 juli 2009

Nu är jag rädd på riktigt!!

Om en vecka idag fyller jag 40 år. Jag hoppas verkligen att jag lever då. För nu börjar jag bli orolig på riktigt.
Det snackas massvaccination,upprätta vaccinationscenter i gympasalar, halva befolkningen kan smittas, ta in pensionerade läkare för att hjälpa till, hela skiten ska kulminera i Norden.......yada yada!!
Gravida, kroniskt sjuka och barn har förtur. Fasen jag är ju inget av det. Ska man behöva bli på smällen då eller.
Folk som är smittade ligger i respiratorer. Hur många sådana finns det liksom. Knappast en per person. Jag är skitskraj för det här faktiskt.
Och dessutom ska jag som det verkar åka utomlands också. Hjäääälp!!
Ärligt.......hur blir man smittad. Vad ska man undvika egentligen. Jag trodde det var som en vanlig influensa som smittar via luften och hudkontakt!!
Vad jag önskar mig i 40 års present!!
5 sprutor svininfluensavaccin.....Tack!!

Inga kommentarer: