lördag 19 december 2009

Dagen kommer gå i frustruationens tecken!!

Virpan är extremt förväntansfull.
Jag har definitivt inte samma känsla.
Jag har i ett svagt ögonblick lovat att vi ska baka pepparkakshus.
Jag gör det varje år,trots att jag vet hur det blir.
Jag bränner mig på sockret, kristyren blir för lös eller för hård, allt blir snett och mitt tålamod har rest på semester.
Och då snackar vi byggsats från icamaxi.

I år är det värre, mycket värre.
I år sa vi kavla, trycka ut väggar och tak, grädda skiten och SEN sätta ihop den.
Passformen kommer vara total.
Jag har lånat några mallar för ett Muminhus av en kollega.
Jag fattar inte hur jag kunde gå med på det.


Återkommer när jag lugnat ner mig......

3 kommentarer:

Sofia sa...

HerreGUUUD vad skööönt att jag inte har småbarn som vill att jag ska baka pepparkakshus!!!!
LYCKA TILL (annars får du ringa Nette)

johan sa...

Varför socker? limma ihop skiten med modellim- håller mycket bättre och är lättare att använda. Kristyren köper man färdig, och så blir alla glada.

Sofia sa...

Anna om du får problem med monteringen så kan jag komma över...jag är faktiskt något av en expert på just den delen...hrmm (om jag får säga det själv...gäsp!)
Men vad det gäller själva dekorationen så....kan den slänga sig i väggen...liksom. Men du, du kan ju alltid leja ut det till ungarna, som Johan gjorde med granen...